Op het eiland Holbox - Reisverslag uit Holbox, Mexico van Rina - WaarBenJij.nu Op het eiland Holbox - Reisverslag uit Holbox, Mexico van Rina - WaarBenJij.nu

Op het eiland Holbox

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rina

09 Januari 2010 | Mexico, Holbox

Hallo allemaal,
Vandaag vanuit Holbox een berichtje. Het stormt hier buiten vandaag en voor morgen wordt hetzelfde verwacht. Jammer want gisteren hadden we prachtig weer, het is een schitterend hotel hier, vlak aan een helderblauwe zee en wit zandstrand.
Heerlijk eten en hele vriendelijke mensen zoals overal in mexico is onze ervaring.
10 dagen hebben we rondgereisd en heel veel van Mexico gezien.
Veel ruines van de mayas op verschillende locaties. Uxmal was wel de grootste en daar hadden we een overnachting bij in een prachtig hotel waar we tequila aan het zwembad hebben gedronken.
In Merida begon een mexicaans vrouwtje tegen de verkeersagent te schreeuwen dat hij ons blanke mensen moest laten oversteken. Het stoplicht stond op groen maar de agent regelde het verkeer en liet de auto´s voorgaan. Ze heeft de agent werkelijk staan uitfoeteren, het was prachtig gewoon.
In Palenque hebben we de 35 meter hoge waterval bezocht en de Agua azul watervallen. Heel mooi allemaal, alleen zat het weer daar die dag niet mee, veel regen.
We hebben in totaal 2500 km door Mexico gereden met een grande limousine. ( iets kleiner uitgevallen als we verwacht hadden, maar het was een bijna nieuwe auto en heeft ons overal gebracht )
De wegen waren over het algemeen goed, lange rechte Highways soms met grote gaten in het wegdek. Het was wel oppassen, als waarschuwing lagen er dan takken op de weg.
Langs de wegen was er vaak alleen maar struiken en bomen en soms kwam je geen verkeer tegen. Veel armoe was er ook te zien in de kleinere plaatjes langs de route.
We hebben in enkel typsche cowboy plaatsjes onderweg koffie gedronken en in Campeche zelfs in een echte saloon wisky gedronken. Deze saloon was bekend van de films met Antonio Banderas. Er hingen foto´s van verschillende beroemdheden. Frans voelde zich als John Wayne en wilde met zijn rug vrij aan een tafeltje bij de muur zitten om alles te kunnen overzien en zijn revolver te trekken als het nodig mocht zijn.
Maar het was een super relaxt sfeertje en bij ons drankje kregen we zomaar 5 bordjes met lekkere hapjes en tortillas.
Campeche had hele mooie straatjes met mooi geverfde geveltjes in alle kleuren. Soms was het even zoeken in de plaatsen naar ons hotel. De straten hadden soms nummers en ze liepen van noord naar zuid en van oost naar west. Dat was effe puzzelen. maar we hebben ze toch alemaal gevonden en het waren prima hotels allemaal.
Tot zover wat indrukken over mexico.

Groeten aan allen en voor iedereen nog de beste wensen.

Rina en Frans