zeilen op het reef - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Rina - WaarBenJij.nu zeilen op het reef - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Rina - WaarBenJij.nu

zeilen op het reef

Door: rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

02 December 2014 | Australië, Mission Beach

Gisteren hebben we een prachtige dag gehad op de zeilboot van Big Mama, een boot waarop we met een klein gezelschap van 12 personen samen hebben gevaren omdat er te weinig wind was, maar dat was ook weer gunstig omdat Frans bang was om zeeziek te worden, toch werden alle zeilen bijgezet en het was een rustige mooie tocht. We vertrokken met regen maar gingen net de bui voorop wat mooi was om te zien in de verte. We troffen hele aardige mensen aan boort waaronder een stel waarvan de man tandarts was en de tijd vloog voorbij onder het kletsen, Frans kan a bijna tandarts worden, efin het was gezellig en na 2 uur kwamen we op de snorkelplek aan. Je kon prachtig over het water al heen kijken n het reef zien, allemaal verschillende vormen en kleuren van de koralen. Maar eenmaal in het pak, tegen de bescherming van de zon, onder water keek je je ogen uit, zoveel mooie soorten koraal en heel veel mooie vissen in alle soorten en maten, en gekleurde schelpen ontzettend groot van wel 1,5 meter doorsnee met in de binnenkant prachtige als fluor en in verschillende kleuren, blauw paars groen met kleurtjes ertussendoor, je wist gewoon niet wat je zag, ook dikke zeeslakken op de bodem en zelfs een schildpad. Mooi mooi mooi, je raakte niet uitgekeken. Na een uur gesnorkeld te hebben kregen we een uitgebreide lekkere lunch en daarna gingen we nog weer ruim een uur aan de andere kant van het rif snorkelen. Dit overtrof nog weer het vorige uur en zeer voldaan van alle mooie indrukken klommen we weer aan boord. Fruit en thee of koffie, en weer terug naar de vertrekplaats, nog zo'n 2 uur. Onderweg had de kapitein nog even zijn vislijn uitgegooid en we hadden niks in de gaten toen hij ineens beet had en een kanjer van een Spaanse makreel van wel een meter naar binnen haalde. Jonge wat een kanjer zeg. Dit was weer voldoende voor een week eten voor de passagiers aan boord. Jammer dat ik mijn camera er op dat moment niet bij had.
Moe en voldaan lagen we gisteren nog lang nat te genieten van de mooie dag. Vandaag vertrekken we van deze fijne camping en gaan naar Paronella park, een overwoekerende plek waar iemand ooit heeft gewoond in de rimboe. Daarna weer richting Cairns, weet niet of we dan weer internet hebben.
Groetjes en alvast veel plezier met de voorbereidingen voor sinterklaas,
Frans en Rina

• 02 December 2014 - 23:22

Henny:

Hejjj frans en rina!!

Volgens mij maken jullie daar veel meer mee, dan wij hier met sinterklaas!!!
    Een zwakke vergelijking. Wat mooi, wat jullie allemaal meemaken.
    Al had je geen camera bij je, het zal vast en zeker in jullie geheugen staan.
    Geniet er nog maar lekker van

Theo en Henny

• 03 December 2014 - 12:42

Wilma:

Ik wil eigenlijk een afspraak maken met de tandarts