rustig dagje en lekker warm 30-11 1-12 - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Rina - WaarBenJij.nu rustig dagje en lekker warm 30-11 1-12 - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Rina - WaarBenJij.nu

rustig dagje en lekker warm 30-11 1-12

Door: rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

01 December 2014 | Australië, Mission Beach

30-11, 1-12 Mission Beach
30-11 zijn we vertrokken vanaf Magnetic Island naar de Wallaman Falls de hoogste waterval van Australie, zo’n 263 meter valt het water omlaag en omdat het geen regenseizoen is, of althans nog niet veel geregend heeft is het water al bijna verdampt voordat het beneden is. Het was een hele rit ernaartoe, met de koeien midden op de weg en de bergen in, maar we werden dan ook beloont met prachtige uitzichten. Omdat we even de neus oftewel de huid vol hebben van de muggen en andere beestjes zijn we verder gereden naar weer een kustplaatsje Mission Beach en hebben daar een plaatsje weer dicht bij zee op een Big4 camping gevonden. Deze is wel de luxste van allemaal tot nu toe. Daar aangekomen, het beddengoed meteen in de wasmachine gedaan, drogen is natuurlijk zo gepiept en nog even rondgekeken, eten gekookt, en het internet op, wat het hier gelukkig beter doet en nog wel for free.
Vanmorgen 1-12 hebben we de Kennedy walk gemaakt, langs de kust de bergen in en weer aan een ander strand in een brede baai naar beneden en druk dat het daar was, het wemelde daar van de krabbetjes maar………….er was geen mens te zien en het werd er stiekem tropisch warm, het was 32 graden vandaag maar heel helder en je schroeide zowat weg.
Terug van de wandeling een duik voor de deur genomen in zee ( beschermd door het stingernet die overal bijna aan ieder strand hier zijn, stingers zijn gevaarlijke inktvissen die brandwonden kunnen geven die zelfs dodelijk kunnen zijn, je vind vaak bij de waarschuwingsborden een fles met vinegaer en aanwijzingen wat te doen. Ook heb je stranden met de rood/gele vlaggen van de baywatch, al was dit meestal meer zuidelijker het geval in de kleinere baaien. Daarna naar een plaatsje verderop voor de boodschappen bij Woolworth een van de grotere supermarkten. Nog voor 4 daagjes ingekocht.
Morgen hoeven we echter niet te koken want we hebben een zeiltocht geboekt voor de hele dag met snorkelen op het Great Berrier reef inclusief een BBQ. Ben benieuwd, we krijgen beschermende wetsuits bij de uitrusting voor de stingerfisch en misschien zien we wel een wittiphaai, een niet gevaarlijke soort. We zeilen op een klein zeilschp met 12 personen in totaal, daarvan 2 begeleiders.
Hiervan hoor je morgen meer……
Groetjes Frans en Rina

• 01 December 2014 - 12:05

• 01 December 2014 - 12:06

• 01 December 2014 - 12:06

• 01 December 2014 - 15:55

Truus:

Hoi Rina en Frans,

Wat een mooie reis en wat genieten jullie daar.
    Ik heb nu net de foto's op deze site ontdekt. ;-) Veel hiervan had ik al op FB gezien maar er zitten voor mij ook nog enkele nieuwe tussen. Wat is het daar toch mooi! Geniet er nog lekker van.
    En o ja, over die zeiltocht wil ik alles lezen. ;-)

Veel plezier en geniet er samen van!
    Groetjes, Truus

• 02 December 2014 - 19:12

Giel En Mientje:

hoi Rina en Frans
    Wat hebben jullie al veel moois gezien !!!!!
    Wat een indrukken moeten dat zijn, om nooit meer te vergeten.
    We hebben nog niet gelezen dat er iets met de camper aan de hand was, dus dat zal wel goed zijn.
    Hoeveel km hebben jullie toch al gereden ?
    Wij rijden hier in het koude Nederland maar wel met onze nieuwe auto.( Is ook mooi.)

Geniet maar verder van deze prachtige reis !!!!!!!!

Heel veel groetjes van Giel en Mientje

Verslag uit: Australië, Mission Beach

Australia, here we come !

Nog 25 dagen te gaan dan is het zover, de snorkel ligt al op mijn koffer !
Tickets zijn al in maart geboekt evenals ons hippe camperbusje. Ties en Jan vliegen samen heen met ons via Singapore naar Brisbane. Als we daar aankomen worden we opgehaald door Sonja en Glenn, Sonja is het nichtje van Ans. We mogen 3 dagen bij hun logeren, daarna vertrekken we naar het eiland Stradbroke waar we een huisje hebben geboekt. Op "Straddy" zoals de Australiërs zeggen wordt de as van Ans uitgestrooid, dit was haar laatste wens en het is fijn dat we haar wens nu samen met de jongens in vervulling kunnen laten gaan.
Na 4 dagen op Stradbroke reizen we terug naar Brisbane en gaat het camper avontuur voor ons beginnen. Onze wegen scheiden zich hier, Ties en Jan reizen met een huurauto naar het zuiden tot Sidney en vliegen na 2,5 week terug, onze reis gaat langs de kust van Queensland omhoog tot Cairns in ongeveer 3 weken reizen we 1700 km, dit is de rechtstreekse afstand maar wellicht komen er nog kilometers bij. We hebben aan het einde van de reistijd een hotel in Cairns geboekt, van daar uit leveren we onze camper in en varen we naar het paradijselijke eiland Fitzroy waar we 3 nachten verblijven om alle indrukken van de reis te laten bezinken. Dan weer terug om nog 1,5 nacht in Cairns slapen en ons voorbereiden op de terugreis via Sidney, Singapore naar Amsterdam. (Als we tenminste nog terug willen komen ???) We kijken er met z'n allen erg naar uit,en hebben al heel wat uurtjes in Australië vertoeft (achter de computer). Maar nu nog in het echt..............