rustig dagje en lekker warm 30-11 1-12 - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Rina - WaarBenJij.nu rustig dagje en lekker warm 30-11 1-12 - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Rina - WaarBenJij.nu

rustig dagje en lekker warm 30-11 1-12

Door: rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

01 December 2014 | Australië, Mission Beach

30-11, 1-12 Mission Beach
30-11 zijn we vertrokken vanaf Magnetic Island naar de Wallaman Falls de hoogste waterval van Australie, zo’n 263 meter valt het water omlaag en omdat het geen regenseizoen is, of althans nog niet veel geregend heeft is het water al bijna verdampt voordat het beneden is. Het was een hele rit ernaartoe, met de koeien midden op de weg en de bergen in, maar we werden dan ook beloont met prachtige uitzichten. Omdat we even de neus oftewel de huid vol hebben van de muggen en andere beestjes zijn we verder gereden naar weer een kustplaatsje Mission Beach en hebben daar een plaatsje weer dicht bij zee op een Big4 camping gevonden. Deze is wel de luxste van allemaal tot nu toe. Daar aangekomen, het beddengoed meteen in de wasmachine gedaan, drogen is natuurlijk zo gepiept en nog even rondgekeken, eten gekookt, en het internet op, wat het hier gelukkig beter doet en nog wel for free.
Vanmorgen 1-12 hebben we de Kennedy walk gemaakt, langs de kust de bergen in en weer aan een ander strand in een brede baai naar beneden en druk dat het daar was, het wemelde daar van de krabbetjes maar………….er was geen mens te zien en het werd er stiekem tropisch warm, het was 32 graden vandaag maar heel helder en je schroeide zowat weg.
Terug van de wandeling een duik voor de deur genomen in zee ( beschermd door het stingernet die overal bijna aan ieder strand hier zijn, stingers zijn gevaarlijke inktvissen die brandwonden kunnen geven die zelfs dodelijk kunnen zijn, je vind vaak bij de waarschuwingsborden een fles met vinegaer en aanwijzingen wat te doen. Ook heb je stranden met de rood/gele vlaggen van de baywatch, al was dit meestal meer zuidelijker het geval in de kleinere baaien. Daarna naar een plaatsje verderop voor de boodschappen bij Woolworth een van de grotere supermarkten. Nog voor 4 daagjes ingekocht.
Morgen hoeven we echter niet te koken want we hebben een zeiltocht geboekt voor de hele dag met snorkelen op het Great Berrier reef inclusief een BBQ. Ben benieuwd, we krijgen beschermende wetsuits bij de uitrusting voor de stingerfisch en misschien zien we wel een wittiphaai, een niet gevaarlijke soort. We zeilen op een klein zeilschp met 12 personen in totaal, daarvan 2 begeleiders.
Hiervan hoor je morgen meer……
Groetjes Frans en Rina

• 01 December 2014 - 12:05

• 01 December 2014 - 12:06

• 01 December 2014 - 12:06

• 01 December 2014 - 15:55

Truus:

Hoi Rina en Frans,

Wat een mooie reis en wat genieten jullie daar.
    Ik heb nu net de foto's op deze site ontdekt. ;-) Veel hiervan had ik al op FB gezien maar er zitten voor mij ook nog enkele nieuwe tussen. Wat is het daar toch mooi! Geniet er nog lekker van.
    En o ja, over die zeiltocht wil ik alles lezen. ;-)

Veel plezier en geniet er samen van!
    Groetjes, Truus

• 02 December 2014 - 19:12

Giel En Mientje:

hoi Rina en Frans
    Wat hebben jullie al veel moois gezien !!!!!
    Wat een indrukken moeten dat zijn, om nooit meer te vergeten.
    We hebben nog niet gelezen dat er iets met de camper aan de hand was, dus dat zal wel goed zijn.
    Hoeveel km hebben jullie toch al gereden ?
    Wij rijden hier in het koude Nederland maar wel met onze nieuwe auto.( Is ook mooi.)

Geniet maar verder van deze prachtige reis !!!!!!!!