Pnom Phen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rina - WaarBenJij.nu Pnom Phen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rina - WaarBenJij.nu

Pnom Phen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rina

13 Januari 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Na een bus in de verkeerde richting van Cambodja Border gepakt te hebben kwamen we gisteren aan in Ko Kong, het zuidelijkste puntje met de grensovergang naar Cambodja. Het was wel even omschakelen want hier wonen de mensen nog veel armoediger dan in Thailand of waar dan ook wat ik ooit gezien heb.
Hutten, nou ja paaltjes met verroeste golfplaten erboven en wat planken eromheen. Maar dan, bijna ongeloofelijk zie je door de openingen de kleuren van een televisie oplichten en wel ja iedereen zit ook nog te bellen met een mobiele. Niet te geloven wat voor een tegenstellingen. En allemaal rijden ze op scooters. Vanmorgen zijn we met de bus naar Pnom Pehn vertrokken waar we onderweg 4 x moesten overstappen omdat de bruggen nog niet klaar waren. Hutten en kraampjes aan de oevers en een veerbootje of 2 bootjes langs elkaar om mee over te varen. Dan weer in de volgende bus, onderweg een stop voor een maaltijd dat al voor ons bereid was, rundvlees met tomaten en rijst. Niet slecht hoor en als toetje nog een verse ananas en een of ander gefrituurd kokosgebakje. Nog even een paar uurtjes siteseeing van de stad en dan gaan we morgen naar de killing fields met een museum daarbij en nog wat tempels hier bekijken. Voor de 16 e hebben we al tickets gekocht om met de boot naar Siem Raep te gaan voor de Ankor What tempels te gaan bezichtigen. Nu nog even kijken waar we nog wat fatsoenlijks te eten vinden want het lijkt me hier toch wel alemaal een beetje goor. Ze gooien alle rotzooi ook maar zomaar ergens neer. Vooral hier langs de Mekong rivier is het een grote puinzooi.

• 14 Januari 2008 - 18:32

Paulina:

Ik kan me voorstellen (of niet) dat je er gek van staat te kijken hoe de mensen zo kunnen leven. In die armoe, maar wel een televisie en een mobiel. Dat is voor ons echt onbegrijpelijk.
    Zo krijg je wel wat te zien.
    Veel reisplezier en de groetjes aan je reisgenoot(en).

Paulina en fam.